پرجم و شعار سال جمهوری اسلامی ایران - دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شوشتر بنر دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شوشتر

دانشکده علوم پزشکی خدمات بهداشتی درمانی شوشتر

fa-IRen-US
X

مهارت مدیریت استرس

خانم بهارزاده| مهارت، مدیریت، استرس | | 0 نظر | | | | [MAKERATING]

استرس همیشه جنبه منفی ندارد. برخی از استرس ها سازنده بوده و باعث میشوند که ما انرژی لازم برای انجام برخی از کارها را به دست بیاوریم. به اینگونه استرس ها ،استرس خوب می گویند.به عنوان مثال :نگرانی ما درشب امتحان منجر به تمرکز بیشترما بر روی درس ها و خواندن بیشترجزوات درسی می گردد.آن چه برای یک فرد استرس زا است برای فردی دیگر می تواند فاقد استرس باشد.

-علل استرس:1- تغییرات عمده در زندگی 2-نیروی بیرونی، شما را تهدید جانی کند.3-احساس از دست دادن کنترل شخصی

-روش های کنترل استرس:

(اولین قدم ،شناخت هر چه بیشتر خودتان است.)

  1. اولویت های خود را مشخص کنید(مدیریت زمان داشته باشید و تصمیم بگیرید انجام چه کاری در روز  برای شما بیشتر اهمیت دارد)
  2. تمرین مواجهه با موقعیت های استرس زا را انجام دهید.(درمورد اتفاق یا موقعیتی که ممکن است با آن مواجه شوید فکرکرده و واکنش خود راتمرین کنید)

3- خواسته های خود را بررسی کنید(اهداف واقع گرایانه داشته باشید)

4 - سبک زندگی سالم داشته یاشید(غذاهای سالم بخورید).5- روش های تمدد اعصاب که برای تان مفید است رابیابید(دعا، یوگا، تمرین و تمرکز)


مطالب مرتبط

Sort by:
izmir escort izmir escort izmir escort izmir escort